Blue ocean-skift

Undertitel: Gør dine konkurrenter overflødige
Forfatter: W. Chan Kim;Renée Mauborgne
Originaltitel: Blue ocean shift
Originalsprog: eng
På dansk ved: Annette Rosenberg
Sider: 304
Omslag: Indbundet
Omslagsgrafiker: Kenneth Schultz
Forlag: Gyldendal Business

I klassikeren Blue Ocean Strategy præsenterede Kim og Mauborgne de begrebsmæssige forskelle og underliggende mønstre, der adskiller markedskonkurrerende strategier (red ocean-strategier) og markedsskabende strategier (blue ocean-strategier). I Blue Ocean-skift undersøger Kim og Mauborgne en lang række virksomheder og organisationers arbejde med blue ocean-strategi. De ser på virksomhedernes succeser og fejltagelser. Ud fra deres studier af en lang række virksomheder, der har brugt blue ocean-strategi (og nogle, der ikke har), har de udviklet en model til at skifte fra et rødt konkurrencefyldt ocean til et blåt ocean uden konkurrenter. De har identificeret tre komponenter, der er nødvendige for et vellykket blue ocean-skift.

Fakta om bogen
Titel: Blue ocean-skift
Undertitel: Gør dine konkurrenter overflødige
Forfatter: W. Chan Kim;Renée Mauborgne
Originaltitel: Blue ocean shift
Originalsprog: eng
På dansk ved: Annette Rosenberg
Sider: 304
Omslag: Indbundet
Omslagsgrafiker: Kenneth Schultz
Forlag: Gyldendal Business


Kommentarer

Du skal være logget ind for at kommentere