Bogefteråret hos Dafolo

Traditionen tro præsenterer danske forlag deres efterårs- og juleprogram hos os. Mette Boye fortæller.

Hvordan ser efterårets udgivelsesprogram ud hos jer – sådan i grove træk?

”Vi har som altid rigtig mange udgivelser til fagprofessionelle indenfor pædagogik og læring, og herudover har vi i år også en række udgivelser, der er til en lidt bredere læserskare.

For eksempel er sociolog Anette Prehn klar med sin næste udgivelse ‘Mod’, der udkommer i serien MENNESKEKENDER. Serien forklarer socialpsykologi i øjenhøjde til teenagere – og dem, som teenagerne omgiver sig med - og viser, hvordan vi kan ændre nogle af de uheldige mønstre, som let kan opstå mellem mennesker ved at tilvælge værdier som for eksempel mod.

MENNESKEKENDER følger efter succes-serien HJERNEVENNER af samme forfatter, der forklarer hjernens spilleregler for børn fra 10 år.”

---

---

Hvilke udgivelser venter I jer mest af?

”Vi venter os meget af ‘Få det til at ske’ af Henrik Dresbøll. Dresbøll tager adfærdsdesign ind på ledelsesgangen, og for ham er logikken enkel: Når organisationer vil eller skal forandre noget, skal de også forandre nogen. Nogen skal ændre adfærd for at få forandringen til at ske. I stedet for at fokusere på forandringen skal lederne fokusere på den ændring i adfærd, der er nødvendig for, at forandringen giver værdi.

En årsag til, at mange forandringsprojekter ikke lykkes, handler ikke om mangel på mål og motivation. Det skyldes derimod en manglende forståelse for, hvordan mennesker bruger deres omgivelser til at træffe beslutninger og foretage handlinger.

---

    

---

Og så forventer vi os også meget af ‘Hvor svært kan det være?’. Bogen giver stærke bud på, hvordan fodboldklubber kan udfolde deres fulde potentiale, og forfatterne taler for en mere strategisk bevidst fodboldbranche og et mere underholdende fodboldunivers. Og forfatterne er ikke hvem som helst.

Mads Davidsen, tidligere teknisk direktør i Shanghai SIPG FC, og Dan Hammer, tidligere administrerende direktør i F.C. København, viser en anden og mere langtidsholdbar måde at lede fodboldklubber på. De har begge selv udstået det enorme pres, der følger med at være ansvarlig for en højt profileret klubs både sportslige og økonomiske resultater, og det er primært erfaringerne fra denne kontante mesterlære, der danner grundlag for bogens påstande, konklusioner og anbefalinger.”

---

Vi interviewede for kort tid siden adm. direktør Henrik Brandt fra Dafolo. Udover forlaget arbejder virksomheden blandt andet med lager- og logistikvirksomhed i bogbranchen.


Kommentarer

Du skal være logget ind for at kommentere