BOGHANDLERKÆDERNES JUL. Indeks Retail

Julen varmer hjerterne, og boghandlere og boghandlerkæder oplever gode dage. Jesper Provstgaard Kristiansen fortæller om højtiden set fra hovedkvarteret. Indeks Retail har Bog & idé og BOGhandleren under sine vinger.

Hvilke bogtitler forventer I jer mest af?

"De titler, vi tror mest på til jul, er:

 

Skønlitteratur

‘Den der lever stille’ af Leonora Christina Skov

‘Guds bedste børn’ af Morten Pape

‘Vi kunne alt’ af Merete Pryds Helle

‘Gennem dine øjne’ af Peter Høeg

‘Mægtigere end sværdet’ af Jeffrey Archer

‘Tag ikke imod en pølse i Moskva’ af Leif Davidsen

‘Dem der dræber drømme sover aldrig’ af Jan Guillou

‘Mordet på kommandanten Bog 2’ af Haruki Murakami

‘Månesøsteren’ af Lucinda Riley

‘Ild & blod’ af George Martin

‘Den hundred og et-årige der tænkte at han tænkte for meget’ af Jonas Jonasson

 

Biografier & erindringer

‘Jeg er f*cking hot’ af Renée Toft Simonsen

‘Dage med mildhed, modgang og mirakler’ af Hella Joof

‘This is my life’ af Bo Østlund

‘Det skal føles godt’ af Ole Henriksen og Tina Jøhnk Christensen

‘Min historie’ af Michelle Obama

 

Biografier & erindringer

‘H.K.H. Kronprins Frederik’

‘Stieg Larssons arv’ af Jan Stocklassa

 

 Krimi og spænding

‘Kastanjemanden’ af Søren Sveistrup

‘Blodspor’ af Julie Hastrup

‘Oxen – Lupus’ af Jens Henrik Jensen

‘SOLO’ af Jesper Stein

‘Mørket kalder’ af Michael Katz Krefeld

‘Lazarus’ af Lars Kepler

‘Den tredje søster’ af Sara Blædel

 

Samtalebøger

‘Det, du ikke forstår, gør dig klogere’ af Tor Nørretranders, Rane Willerslev, Svend Brinkmann, Frederik Lindhardt

‘Brysterne skal hoppe når man hikker’ af Hella Joof og Karen Thisted

 

Digte

‘Hellas ABC’ af Hella Joof.”

  

Arrangerer kæden særlige julehappenings ude i butikkerne?

”Butikkerne arrangerer selv deres aktiviteter i butikkerne. Herfra udsender vi tre kataloger til Bog og idé (børnekatalog, det store bogkatalog og vores gavekatalog, hvor vi har de vigtigste bøger med).

Herudover gør vi selvfølgelig en masse online med masser af konkurrencer, heriblandt en daglig, nyhedsmails og understøttende kampagner på for eksempel Facebook.

Herudover har vi som noget helt nyt i løbet af efteråret lanceret en online gaveshop, hvor kunden kan købe en bog på vores hjemmeside, hvorefter butikken pakker den ind med et håndskrevet kort og sender det til gavemodtageren. I de store byer modtager kunden samme dag eller i hvert fald dagen efter.”

 


Kommentarer

Du skal være logget ind for at kommentere