BOGHANDLERKÆDERNES JUL. Kon-Tur

Julen varmer hjerterne, og boghandlere og boghandlerkæder oplever gode dage. Kædechef Steffen Kjærulff Fjord fortæller om højtiden set fra hovedkvarteret.

Hvilke bogtitler forventer I jer mest af? 

”Kon-Tur vil helst sælge bredt i stedet for at satse benhårdt på nogle enkelte titler.

Året 2018 har været et rigtig godt bogår med mange gode udgivelser, så der er noget for en enhver smag. En butiksejer fortalte mig, at de tre første kunder, der fik julekataloget i hånden, begejstret faldt over tre helt forskellige bøger – og det var ikke de normale storsælgende romaner, kan jeg afsløre.

Vi har et rigtigt godt samarbejde med en lang række forlag og har fået strikket et bredt bogprogram sammen, som byder på noget for enhver smag.

Kon-Tur udgiver ligesom de andre kæder et julekatalog med en række gode tilbud, der er fælles for alle boghandlere. Men de enkelte boghandlere kan have forskellige behov, måske vil de tiltrække kunder ved nogle gode slagtilbud på gode titler.

Derfor har vi valgt, at de enkelte boghandlere selv kan fastsætte priserne på omkring 10 udvalgte bestsellere fra vores julekatalog, eksempelvis Steffen Jacobsens ‘Ghostwriter’ eller Søren Sveistrups ‘Kanstanjemanden’. Vi vil gerne have så meget selvbestemmelse som muligt til vores butikker, og der er forskel på temperament og lokale konkurrenceforhold.”

 

Arrangerer kæden særlige julehappenings ude i butikkerne?

”Nej, ikke på kædeniveau. Vi vil ikke presse et fast månedsprogram ned over butikkerne.

Vi holder os i det hele taget lidt i baggrunden i forhold til franchise-konceptet og satser pt. mest på at forhandle fordelagtige indkøbs- og leverancepriser hjem til vores medlemsbutikker samt overordnet markedsføring såsom julekataloget.

Igen er det forskelligt fra butik til butik, hvilke arrangementer der ‘tager kegler’. Det lader vi de enkelte butikker bestemme suverænt.”

 

Her ser du Kon-Turs bogkatalog.   

 


Kommentarer

Du skal være logget ind for at kommentere