DBK forholder sig til kritik af leveringskvalitet

Boghandlerne har ikke været helt tilfredse med skiftet af fragtfirmaet, der leverer bøger til boghandlerne rundt om i landet.

Tidligere på året skiftede DBK leverandør fra DAO til DSV. Bogmarkedet har fået flere henvendelser fra boghandlere på, at dette skift har medført ringere kvalitet særligt i forhold til leveringstid.

Søren Riis, COO/CCO hos DBK, udtaler til BogMarkedet om kritikken fra boghandlerne:

”Det er rigtigt at vores kundeservice får mange henvendelser fra boghandlere, der ikke er tilfredse med den kvalitet DSV leverer. Henvendelserne drejer sig primært omkring forsinkede pakker og fejlleveringer.”

”DSV er ramt af et presset transportmarked, med mangel på både biler og chauffører, bl.a. som følge af den voldsomt stigende internethandel under Corona-pandemien. Det betyder, at det tager DSV længere tid end normalt at finde nye vognmænd til at køre for sig,” fortæller Søren Riis.

Dog ser fremtiden mere positiv ud og der er lagt en plan mellem DBK og DSV, så man er klar til det travle bogefterår.

”DSV har nu udskiftet vognmænd i de to regioner, hvor de fleste fejl har været registreret, og der er lagt en plan for hvordan DSV kan forbedre kvaliteten i deres leverancer, blandt andet ved at tilføre ekstra ressourcer,” siger Søren Riis og fortsætter: ”Udover den daglige dialog der er med DSV fra vores kundeservice, afholder vi på ledelsesniveau ugentlige evalueringsmøder med DSV, hvor både generelle emner og enkeltsager bliver vendt. DSV er helt klar over, at der er forhold som skal ændres og forbedres, så vi opnår den kvalitet, vi med rette kan forvente af DSV, og som DBK kan stå inde for.”


Kommentarer

Du skal være logget ind for at kommentere