Træg bogleverance

Færøsk boghandler efterlyser kompetent hjælp fra NBC eller DBK

Er der mon nogen på DBK og NBC der kan hjælpe mig?

Det har gået utroligt trægt at få bogleverancer op til Færøerne, og i særdeleshed i den sidste tid, så jeg prøver at forstå hvad det er der sker, hvordan det sker, samt hvorfor det så ofte går galt, når I sender bøger til os.

For at nå at komme med i vores ugentlige leverance med skibe der går fra  Danmark fredag og lørdag , som vi så får udleveret følgende mandag eftermiddag, er vi nødt  til at afsende ordren en hel uge i forvejen, uden egentlig at være sikre på, at vi får bøgerne. Vi  har hidtil samlet vores bogordrer sammen på BIBI, og sendt dem afsted mandag kl. 17.00. Vi har nu skiftet til bogportalen, men det ser ud som om det er samme rod i forsendelsen.

Eksemplerne er talrige. Uden at gå i detaljer i første omgang, så mangler vi stadig bøger, der er bestil den 16. August. I sidste uge havnede alle vores bøger oppe i Island. Lige nu står jeg med 21 følgesedler, hvor der kun er leveret en del af bøgerne.  Ordrer er blevet slettet under overførsel mellem BIBI og bogportalen og vores ordrer bliver faktureret to dage efter, at de er afsendt.

Som I kan tænke jer, giver det ikke blot én, men en hel bunke utilfredse kunder – hver uge, samt mavesår til vores frustrerede medarbejdere.

Jeg vil gerne bruge tid på at få det til at fungere bedre, og vil også, at i gør det samme. Jeg ser gerne, at jeg bliver kontaktet af en kompetent person både fra NBC og DBK, så vi kan få rede på rodet.

Med venlig hilsen

Kári Árting
Rit & Rák, Tórshavn


Kommentarer

Du skal være logget ind for at kommentere