Få bogen i medierne

Det er ofte afgørende for en bogs succes, at den får medieomtale. Men hvordan får man hul igennem til journalisterne?

Når du som forlægger eller redaktør på et forlag langt om længe er færdig med at redigere, rette, sørge for layout og korrekturlæsning venter den proces, der kan være den sværeste: at få bogen solgt. Bogens succes afhænger ofte af den omtale, bogen får i medierne, men hvordan får man solgt sin vare til den rigtige journalist på det rigtige medie?

Det er der nu mulighed for at lære på et heldagskursus, hvor en stribe erfarne journalister og PR-medarbejdere fortæller om, hvordan man slipper gennem journalisternes nåleøje og ud i medierne med den gode vinkel på sin bog.

Kurset arrangeres af BogMarkedets tidligere redaktør, Bjarke Larsen, i samarbejde med journalist og PR-konsulent Ib Keld Jensen. De to har to gange tidligere afholdt et lignende kursus og fået gode tilbagemeldinger.

Kurset foregår torsdag den 26. januar hos Politiken, der har været så venlige at lægge lokaler til, og indledes med en rundvisning på Politikens redaktion, herunder redaktionen af ”Bøger”.

Læs mere om programmet her:


Kommentarer

Du skal være logget ind for at kommentere