Sådan forandrer automatisering medierne

Undertitel: En guide til dig i mediebranchen
Forfatter: Andreas Marckmann Andreassen
Sider: 136
Omslag: Hæftet
Omslagsgrafiker: Bjørn Ortmann
Forlag: Syddansk Universitetsforlag

Kommer maskinerne og tager mit job? Hvad skal jeg kunne for at klare mig i fremtidens mediebranche?Ingen, som har arbejdet i medie- og kommunikationsbranchen de sidste 10 år, kan have undgået at spørge sig selv: Kan jeg det, der er brug for i fremtiden? Denne bog er til dig, der gerne vil være forberedt.
Automatiseringen rykker ind på redaktionerne. Du skal ikke kunne kode for at klare dig. Men du skal forstå, hvordan algoritmerne virker, og du skal lære at bruge dem i dit arbejde.
Denne bog forklarer, hvad automatiseringen kan – og hvad den slet ikke kan. Bogen er også en guide til, hvad vi skal kunne i mediebranchen for at sikre kvaliteten, etikken og forretningen – imens du kan dyrke dit fag, uanset om du er journalist, fotograf, layouter eller noget helt andet.
Dette er ikke en bog til nørderne. Tværtimod er den skrevet som en konkret og korthåret guide til alle os, som er nysgerrige og kritiske over for den nye teknologi, men samtidig er i tvivl om, hvad den vil betyde.
Formålet med denne bog er at ruste den danske mediebranche til automatiseringen. Hvis vi gør det rigtigt, kan teknologien styrke journalistikken.
Bogen er baseret på over 70 interviews med førende mediefolk, forskere og teknologer fra hele verden. Den er resultatet af det fellowship, som Andreas Marckmann Andreassen gennemførte hos Syddansk Universitet i 2019-2020.

Fakta om bogen
Titel: Sådan forandrer automatisering medierne
Undertitel: En guide til dig i mediebranchen
Forfatter: Andreas Marckmann Andreassen
Sider: 136
Omslag: Hæftet
Omslagsgrafiker: Bjørn Ortmann
Forlag: Syddansk Universitetsforlag


Kommentarer

Du skal være logget ind for at kommentere