Sådan kan du bruge Pinterest til markedsføring

  • Bøger på bloggen
  • 31/03/2021
  • T J

SPONSORERET INDHOLD!

Mangler du efter gode fifs til, hvordan du kan udvide din markedsføringsstrategi? Det kan være, der er et område, du helt har overset. Har du f.eks. før overvejet, om du skal bruge Pinterest i din markedsføringsplan? Hvis ikke - så læs med her, og bliv klogere på, hvordan du kan bruge Pinterest som en del af din markedsføringsplan.

Hvad bruges Pinterest til?

Pinterest er en social platform, som primært bruges til at give hinanden inspiration. Her kan man f.eks. finde inspiration til, hvordan man skal indrette sig hjem, eller hvordan man skal bruge ens gamle tøjbøjler. Du kan selv skabe indhold og skabe et board, som du får inspiration fra. Pinterest er primært billeder, og det er derfor et meget visuelt medie. Men hvordan bruger man som virksomhed online markedsføring i 2021? Læs med videre!

 

Inspirer andre med jeres virksomhed

Uanset hvilken virksomhed du har, så kan du benytte dig af Pinterest som en markedsføring. Det er naturligvis mest naturligt for de virksomheder, der kan tilbyde noget meget visuelt content, da Pinterest som sagt er et meget visuelt medie. Hvis du f.eks. har en virksomhed, der laver skriveborde, så kan I sørge for at lægge en masse inspirerende billeder op med skrivebordet, så potentielle kunder kan få inspiration til, hvordan man kan bruge bordet og indrette med det i praksis.

 

Andre kan følge jer

Hvis I får skabt en attraktiv profil, så kan det betyde, at der er potentielle kunder, der begynder at følge jer. Det kan være, der f.eks. er nogle, der leder efter inspiration til indretning - så kan I hjælpe dem. Brugere på Pinterest kan nemlig ikke bare kommentere eller dele, de kan også følge profiler, de synes er spændende.

 

Pinterest er brugt af mange

Du tænker måske, at der ikke er det store at hente på et medie som Pinterest. Men vidste du, at Pinterest faktisk er en af de største trafikkilder på internettet? Hver dag er der millionvis af mennesker, der logger ind på platformen og bruger den til at surfe rundt på. I 2019 blev det estimeret, at der var 300 millioner brugere på Pinterest. Du har altså mulighed for at nå ud til mange folk og for at skabe meget trafik på din hjemmeside, hvis du benytter dig af denne form for markedsføring, hvilket er alternativet til SEO optimering via Google, som du kan læse mere om via denne artikel.

 

Sådan kommer du i gang

Når du har besluttet dig for, at du vil bruge Pinterest som en del af markedsføringsplanen, så skal du først og fremmest lave en profil til din virksomhed på Pinterest. Du skal huske at lave en virksomhedsprofil, for så får du nemlig adgang til Pinterest Analytics og Pinterest Ads Manager. Det er desuden vigtigt, at din virksomheds Pinterest profil er koblet sammen med din virksomheds andre sociale medier. Dette kan nemlig hjælpe dig med at skabe mere trafik på din hjemmeside.

SPONSORERET INDHOLD!

 


Kommentarer

Du skal være logget ind for at kommentere