Saxo matcher læsernes donationer til UNICEF

I morgen lørdag den 8. er det FNs Internationale Læsedag, hvilket Saxo fejrer med at støtte UNICEF - ekstra meget.

Tidligere i år - i april for at være præcis - lancerer internetboghandlen Saxo et donationsflow, hvor kunderne kan donere (mikrodonationer) til UNICEF, når de køber bøger hos Saxo, og hjælpe verdens børn.

Saxo markerede UNESCOs Verdens Bogdag den 23. april med at donere 1.000 læsebøger og doblede op på kundernes UNICEF-donationer i ugen op til bogdagen.

”I Saxo synes vi, det giver god mening at give læserne mulighed for, at de kan sende hvad der svarer til en læsebog ud til verdens udsatte børn, når de køber bøger til sig selv og deres børn. Så samtidig med vores læsere sidder hjemme i lænestolen og åbner en ny bog, kan et barn et sted ude i verden åbne en bog måske for første gang. Vi er simpelthen så glade for, at tankegangen også giver mening for vores kunder, og vi er meget taknemmelige for deres generøsitet,” siger Saxos direktør og stifter Jørgen Balle Olesen.

Programmet har vist sig en succes, og det beløbsmål, man satte sig dengang, er nu næsten nået - men det har kun taget den halve tid i forhold til, hvad man regnede med. I skrivende stund er der således sendt omkring 290.000 kroner af sted til UNICEF’s indsats for at sikre kvalitetsuddannelse for alle verdens børn.

”Da vi indgik partnerskabet tidligere på året, blev Saxo ... den første virksomhed i Danmark, som giver sine kunder mulighed for at give en mindre donation til UNICEF, når de handler online. Vi er helt overvældede over, at Saxos kunder har taget så godt imod partnerskabet. Sammen kan vi hjælpe nogle af verdens mest udsatte børn med at lære at læse og få en uddannelse. Og vi er rigtig godt på vej. For Saxos kunder har allerede givet bidrag, der svarer til, at over 13.600 børn kan få en læsebog,” siger Hanna Line Jakobsen, Udviklingsdirektør i UNICEF.

I dag, i morgen og søndag matcher Saxo kundernes donationer.  

  


Kommentarer

Du skal være logget ind for at kommentere