Spotify udvider med lydbøger

Streamingtjenesten Spotify udvider deres musikalske sortiment med podcast og lydbøger i løbet af 2018.

Indtil videre er det kun USA, der får glæde af Spotifys nye funktioner, der samles på en ny multimedieplatform under navnet Spotlight. Spotifys ledelse fortæller dog i en pressemeddelelse, at man snarest muligt vil udbrede den til andre markeder også – antageligt de store sprogområder først. Podcasts vil blive leveret af en række allerede velkendte hjemmesider og tjenester, som Spotify arbejder sammen med. Blandt disse samarbejdspartnere kan nævnes BuzzFeed News, Cheddar, Crooked Media, Lenny Letter, Gimlet Media, Genius, The Minefield Girl, Refinery29 og Uninterrupted.

Det er mindre gennemskueligt, hvor lydbøgerne skal komme fra, men BogMarkedet holder naturligvis øje med udviklingen. Spotify er et svensk firma med filialer i hele verden og 140 millioner brugere, hvoraf 70 millioner betaler for den reklamefri version af tjenesten. Det er altså ingen letvægter, der træder ind på markedet for lydbøger.

Læs mere om Spotlight her (engelsksproget link).

 


Kommentarer

Du skal være logget ind for at kommentere