To-dages kursus bringer dig rundt i hele forlagsbranchen

At udgive bøger er et job, der kræver viden og færdigheder på mange forskellige forskellige områder: sprogfornemmelse og sans for at redigere en tekst, markedsføring og salg i mange forskellige kanaler, kalkulering af priser, æstetisk sans for layout og valg af papir, kendskab til e-bøger og lydbøger, ophavsret mv.

Og selv om man selv måske kun arbejder med et eller nogle få af disse områder, er det vigtigt at have et all-round kendskab til hele arbejdsgangen i branchen for at få det bedst mulige samarbejde med de mange aktører, man kommer i berøring med i løbet af processen med at udgive en bog.

Dette all-round kendskab kan man nu få i løbet af et to-dages kursus, som udbydes af Bjarke Larsen, den tidligere redaktør af BogMarkedet.

 ”Det er lykkedes at sammensætte et program med oplæg fra nogle af de bedste folk i branchen: mennesker med mange års erfaring på netop deres område – og med erfaring fra en række af de store forlag, hvor man har mulighed for at arbejde med alle aspekter af et fagområde. Jeg er glad for, at så mange har valgt at sige ja til at stille op og give deres viden videre,” siger Bjarke Larsen til BogMarkedet.

Kurset er både målrettet medarbejdere på mindre og nye forlag som nyansatte på de store forlag.

Kurset finder sted onsdag den 17. og torsdag den 18. januar. Hele kursusprogrammet kan læses her.


Kommentarer

Du skal være logget ind for at kommentere