Lindhardt og Ringhofs og Carlsens eget bogmagasin på nettet, Bog.dk, fylder ti år.
Oprindeligt blev Bog.dk søsat i 2013 som Forlagssliv.dk og skulle være et underholdende og informativt ‘behind-the-scenes’ indblik i forfatternes arbejde og livet på et stort forlag. Men i 2017 voksede indholdet og læsernes store interesse ud af formatet og blev i stedet omdøbt til bog.dk, som også fik tilknyttet nyhedsbrevet Bogmagasinet.
Under corona-epidemien i 2020-2021 voksede læsertallet igen voldsomt, og i dag er Bog.dk blevet et helt uundværligt hjem for de sidste ti års historie om forlaget, skriver Lindhardt og Ringhof i en pressemeddelelse.
Over de sidste ti år har magasinet haft 18 millioner læste artikler, 11 millioner besøgende, 4.000 artikler, 30 nye artikler hver måned og 19 forlagsfolk, der dagligt bidrager til Bog.dk.
I dag klikker over 100.000 boginteresserede læsere sig ind på hjemmesiden og læser interviews med aktuelle forfattere, baggrundsartikler om bogserier, opskrifter fra kogebøger og tendenshistorier om litteratur.
De 10 år med Bog.dk markeres nu med lanceringen af en instagram-kanal, der vil give artiklerne og magasinet endnu synlighed samt med muligheden for gratis at lytte til en række af de nyeste artikler.
– Vi etablerede i sin tid Bog.dk for selv at være herre over det indhold, vi gerne ville dele om vores forfattere og udgivelser – uden at skulle underlægges forskellige retningslinjer fra techgiganter og uden den flygtighed, som kendetegner indholdet på sociale medier, siger Martine Gjede, redaktør på Bog.dk.
– Samtidig arbejder vi hele tiden på at sikre et højt niveau og en lødighed i artiklerne på Bog.dk, så læserne vender tilbage og bliver hængende. Det er også på BOGDK, at forlaget kommunikerer med omverdenen med nyheder om Lindhardt og Ringhof selv, der på de ti år er gået fra at være 200 ansatte til det dobbelte i dag og et af Europas største e- og lydbogsforlag, siger pressechef Søren Anker Madsen.