Redaktionelt tiltag: Bogmarkedet følger ‘audio’ kategorien som ny sektion i den daglige dækning.

Bogmarkedet.dk introducerer en ny sektion, Audio.

Lyd eller Audio er en ekspansiv og dynamisk kategori på hele mediemarkedet. Nu publicerer både små nichemedier og mediekoncerner egne podcasts om alle slags emner.

Stofområdet ligger i naturlig forlængelse af bogmarkedet. De senere år har store dele af bogmarkedet engageret sig i audio. Man udgiver lydbøger, og man publicerer podcasts om bøgerne og forfattere.

Den gamle audiobranche – bedre kendt som radio – er selvsagt også i fuld gang med en transformation, hvor man omdanner flow radiostationer til lyduniverser.

‘Bogmarkedet Audio’ definerer stofområdet lyd således: Vi skriver om streamet musik, flowradio, podcasts, lydbøger og oplæste artikler.

– Da lyd fylder mere og mere i bogbranchen har redaktionen valgt at udvide hjemmesidens redaktionelle stofområde med sektionen Audio.
Selvom der er flere ligheder mellem lydmarkedet og bogmarkedet, så har førstnævnte sine egne markeds- og konkurrencevilkår og dem vil vi gerne belyse i sektionen Audio, udtaler Jesper Provstgaard, der er ansvarshavende redaktør på Bogmarkedet om det nye tiltag.

Som sektionsredaktør kommer Per Fanefjord Laursen til at dække AUDIO-området, hvilket også betyder, at den nye sektion ikke kommer til at have indvirkning på Bogmarkedets dækning af sit kerneområde; bøgerne.

Per Fanefjord Laursen har mere end 30 års erfaring med kommunikation og fagjournalistik, der kredser om broadcast-medier, herunder ti år på MediaWatch, hvor radio og tv var hans kernestof.

Tiltaget kører i første omgang året ud.

Grafik: Anders Gerning