Ekstra Bladet har det seneste år afprøvet at opkræve betaling for flere af avisens podcast via ‘EB+’ abonnementet.

Både podcast, der før var gratis, og nye titler bag betalingsmur, trækker nu kunder ind, siger Ekstra Bladets redaktør for betalt indhold, Maria Lützen, til Mediawatch.

– Vi kan se på brugernes adfærd, at det i stigende grad er lyd, der er med til at sikre salg. I sidste uge besøgte knap hver tredje nye kunde en podcast, enten på web eller i app’en, lige inden, de købte abonnement hos os, siger Maria Lützen.

Det afspejler den generelle udvikling, når det kommer til lyd- og podcast, mener hun. Det er især Ekstra Bladets podcasts om krimistof, som trækker brugere ind bag muren, fortæller Maria Lützen. Men også podcast, der drives af stof fra avisens graverredaktion.

Konkrete brugertal – downloads – vil Maria Lützen ikke dele med Mediawatch..


‘Bogmarkedet Audio’ er sponsoreret af Radioplayer/mereRadio og Audiodays.

svg+xml;base64,PHN2ZyB4bWxucz0iaHR0cDovL3d3dy53My5vcmcvMjAwMC9zdmciIHdpZHRoPSI1NDEiIGhlaWdodD0iMzA1IiB2aWV3Qm94PSIwIDAgNTQxIDMwNSI+PHJlY3Qgd2lkdGg9IjEwMCUiIGhlaWdodD0iMTAwJSIgc3R5bGU9ImZpbGw6I2NmZDRkYjtmaWxsLW9wYWNpdHk6IDAuMTsiLz48L3N2Zz4=