Aller Koncernen er én af de fire ansøgere, der har lagt billet ind på at drive et lydunivers for børn finansieret af licensmidler. Ansøgningerne blev indleveret den 18. marts.

Aller håber, at man vinder opgaven og på den måde kan være med til at skabe gode, nye lyttevaner i familierne og i de enkelte børns liv, skriver Christina Marcher Lundegaard, der er chefredaktør i Allers udgiverdivision og projektleder på lyduniverset til ‘Bogmarkedet Audio’

– Vi ser stort potentiale og værdi i at lave lydindhold til børn, og det vil både være en gave og en vigtig opgave at få lov til at skabe det sted, hvor alle børn i Danmark får mulighed for at lytte til kvalitetslyd, uanset genre, i helt trygge rammer.

Allers eget medie, ‘Heartbeats’, danner rygraden i Allers forarbejde med at skabe et nyt lydunivers til børn. Man har bl.a. allieret sig med konceptbureauet Made By Us, der har været med til at lave Ramasjang og udviklet mange formater med karakterer som Motor Mille og John Dillermand. En anden samarbejdspartner er La Lydland, der blev lanceret sidste år, som et fiktionsunivers på lyd – især til de mindste.

Christina Marcher Lundegaard anerkender, at der følger et stort ansvar med, når man skal skabe det indhold, som børn spejler sig i.

– Målgruppen er heldigvis generelt gode til at hjælpe os voksne på vej ved at være tydelige og kontante i deres til- og fravalg.

Aller går til opgaven med tålmodighed, lydhørhed og et hold af faglige eksperter

– De skal være med til at forme vejen. Vi tror på, at vi lykkes, når vi har børnene med, og det er omdrejningspunktet for vores arbejde med lyduniverset.

Vinderen findes 1. juni og skal gå i luften senest 1. december.


‘Bogmarkedet Audio’ er sponsoreret af Radioplayer/mereRadio og Audiodays.

svg+xml;base64,PHN2ZyB4bWxucz0iaHR0cDovL3d3dy53My5vcmcvMjAwMC9zdmciIHdpZHRoPSI1NDEiIGhlaWdodD0iMzA1IiB2aWV3Qm94PSIwIDAgNTQxIDMwNSI+PHJlY3Qgd2lkdGg9IjEwMCUiIGhlaWdodD0iMTAwJSIgc3R5bGU9ImZpbGw6I2NmZDRkYjtmaWxsLW9wYWNpdHk6IDAuMTsiLz48L3N2Zz4=