DR modtog i april en klage fra en lytter efter et langt indslag i ‘P1 Morgen’, hvor den socialdemokratiske udlændinge- og integrationsordfører, Frederik Vad, var gæst i programmet.

Klageren skrev, at værterne i P1 Morgen afbrød og manipulerede med Frederik Vads udtalelser, og at programmet fordrejede debatten for ‘at imødekomme indvandrernes ønske om ikke at få kritik.’

Klagen er nu blevet behandlet i DR, men afvist af Jesper Termansen (foto), der er lytternes og seernes redaktør i DR. Det skriver DR.

– Værterne forholdt sig kritisk til Frederik Vad og hans dokumentation for sine udtalelser om indvandrere, hvilket er både en ret og pligt for det aktualitetsprogram, som de bestyrer. Indslaget var langt – 14 minutter – og den socialdemokratiske politiker fik lov til at tale ud samt fremsætte sin kritik af linjen i P1 Morgen, skriver Jesper Termansen i sin afgørelse.


Bogmarkedet Audio’ er sponsoreret af Radioplayer/mereRadio og Audiodays.

svg+xml;base64,PHN2ZyB4bWxucz0iaHR0cDovL3d3dy53My5vcmcvMjAwMC9zdmciIHdpZHRoPSI1NDEiIGhlaWdodD0iMzA1IiB2aWV3Qm94PSIwIDAgNTQxIDMwNSI+PHJlY3Qgd2lkdGg9IjEwMCUiIGhlaWdodD0iMTAwJSIgc3R5bGU9ImZpbGw6I2NmZDRkYjtmaWxsLW9wYWNpdHk6IDAuMTsiLz48L3N2Zz4=