facebook-pixel

Det tænkende klasserum i matematik

img

Det tænkende klasserum i matematik

Fakta om bogen

Titel: Det tænkende klasserum i matematik

Undertitel: 14 praksisser til bedre læring

Udgivelsesdato: 30-09-2022

Sider: 328

Genre: Skole- og lærebøger

Forlag: Akademisk Forlag

Forfatter: Peter Liljedahl

Oversat af: Conni Hesel Rickmann

Format(er)ISBN
Hæftet bog9788750059486

I matematik er der en tendens til, at læreren viser eleverne, hvordan de kan løse opgaverne. Det tilskynder eleverne til at kopiere lærerens fremgangsmåde frem for at tænke selv. Denne bog præsenterer 14 praksisser, der ændrer undervisningen og får eleverne til at tænke selvstændigt, arbejde undersøgende og diskutere mulige løsninger sammen.
Peter Liljedahl giver konkrete nye bud på klasserummets indretning, gruppedannelse, brug af whiteboards, måder at stille spørgsmål og opgaver, give lektier for og evaluere på. Og du skal ikke ændre alt i din undervisning på én gang. Bogen guider dig igennem fire faser, der gradvist kommer til at ændre og styrke dine elevers læring i matematik.