EVALD – Lærervejledning
Titel: EVALD – Lærervejledning
Udgivelsesdato: 05-07-2023
Sider: 108
Genre: Skole- og lærebøger
Forlag: Dansk Psykologisk Forlag
Forfatter: Louise Rønberg, Dorthe Klint Petersen
ISBN: 9788771853124
Format: Hæftet
Titel: EVALD – Lærervejledning
Udgivelsesdato: 05-07-2023
Sider: 108
Genre: Skole- og lærebøger
Forlag: Dansk Psykologisk Forlag
Forfatter: Louise Rønberg, Dorthe Klint Petersen
ISBN: 9788771853124
Format: Hæftet
Lærervejledning til EVALD – et danskudviklet digitalt evalueringsredskab til mellemtrinnet, der afdækker elevernes læseforståelse.
EVALD står for Evaluering af Læseforståelse og Delfærdigheder, og for at kunne tilrettelægge undervisning i læseforståelse er det ikke nok at kende elevernes resultat på en læseforståelsesprøve. Testen vurderer derfor også delfærdighederne afkodning, ordkendskab (bredde og dybde) og teksttypekendskab, som forskning har vist er centrale for udvikling af god læseforståelse.
EVALD kan gennemføres på klassebasis eller med enkeltelever, og resultaterne præsenteres både som klasseoversigt og individuelle elevrapporter. Licenser og prøveresultater tilgås med UNI-Login.
Lærervejledningen til EVALD beskriver:
Kontakt Dansk Psykologisk Forlag på info@dpf.dk eller telefon 4546 0050 for yderligere information og køb af EVALD.
Velkommen
Dette websted bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores websted og hjælpe vores team med at forstå, hvilke sektioner af webstedet du synes er mest interessante og nyttige.
Nødvendig cookie vil altid være aktiveret, så vi kan gemme dine præferencer for cookieindstillinger.
Hvis du deaktiverer denne cookie, kan vi ikke gemme dine præferencer. Det betyder, at hver gang du besøger dette websted, skal du aktivere eller deaktivere cookies igen.
Dette websted bruger Google Analytics til at indsamle anonyme oplysninger såsom antallet af besøgende på webstedet og de mest populære sider.
At holde denne cookie aktiveret hjælper os med at forbedre vores websted.
Aktiver venligst nødvendige cookies først, så vi kan gemme dine præferencer!