facebook-pixel

Interne sociale medier

img

Interne sociale medier

Fakta om bogen

Titel: Interne sociale medier

Undertitel: Når medarbejderne får en stemme i organisationen

Udgivelsesdato: 18-11-2024

Sider: 190

Genre: Skole- og lærebøger

Forlag: Samfundslitteratur

Forfatter: Vibeke Thøis Madsen

Oversat fra: dansk

Format(er)ISBN
Hæftet bog9788759342596

Interne sociale medier vinder frem i nutidens organisationer, og de har potentialet til at blive medarbejdernes kommunikationsarena. Når medarbejdere får en stemme i organisationen, får ledere og medarbejdere en mulighed for at lytte til og forstå hinanden. Men det kræver, at organisationen skaber rammerne for det.
Interne sociale medier er den første grundbog på dansk, som giver en samlet indføring i det faglige arbejde med interne sociale medier. Den giver brugbare teoretiske perspektiver og gør denne viden konkret og anvendelig gennem eksempler, praktiske anvisninger og en række aktuelle cases fra bl.a. LEGO, Velux, Jyske Bank, Dansk Flygtningehjælp og Frederikshavn Kommune. Bogen giver bl.a. viden om:

  • Interne sociale medier som en multivokal kommunikationsarena
  • Psykologisk tryghed og åbent kommunikationsmiljø som forudsætninger i organisationen
  • Rollen som ansvarlig for interne sociale medier
  • Brugertyper og kommunikationsroller
  • Strategisk intern lytning
  • Medarbejderne som kommunikatører
  • Kommunikativt leder- og medarbejderskab.

Interne sociale medier henvender sig til studerende i kommunikation, ledelse eller IT på videregående uddannelser samt til ledere, kommunikatører og ansvarlige for interne sociale medier, som ønsker at forstå og udvikle kommunikationen på interne sociale medier. Bogen er solidt funderet i den nyeste forskning i intern kommunikation, interne sociale medier og medarbejderne som kommunikatører.