facebook-pixel

Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret

img

Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret

Fakta om bogen

Titel: Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret

Udgivelsesdato: 17-12-2024

Sider: 180

Genre: Skole- og lærebøger

Forlag: KompendieForlaget

Forfatter: Merve Elife Yildiz

Oversat fra: dansk

Format(er)ISBN
Hæftet bog9788771731705

Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret, 2. udg. giver en detaljeret, men overskuelig gennemgang af centrale dele af konkurrenceretten og markedsføringsretten med udgangspunkt i pensum ved Københavns Universitet og Aalborg Universitet, men kan også anvendes uafhængigt af lærebogsgrundlaget. Foruden relevant retspraksis og administrativ praksis behandler kompendiet bl.a. følgende emner vedr. konkurrenceretten:

  • Det relevante marked
  • Forbuddet mod konkurrencebegrænsende aftaler
  • Misbrug af dominerende stilling
  • Fusionsreglerne
  • Konkurrenceforvridende offentlig støtte
  • Retshåndhævelsen af konkurrencereglerne

Og vedr. markedsføringsretten:

  • God markedsførings- og erhvervsskik
  • Reklamereglerne
  • Prismarkedsføring
  • Retsstridig markedsfortrængning, herunder reglerne om forretningskendetegn, produktefterligninger og forretningshemmeligheder
  • Sanktioner i markedsføringsretten

Kompendiet er egnet som supplerende læsning og i forbindelse med eksamensforberedelsen. Siden 2012-udgaven er det blevet opdateret i overensstemmelse med de gældende regler, herunder bl.a. den reviderede markedsafgrænsningsmeddelelse, den nye regel om call-in af fusioner, de nye bødeberegningsprincipper i konkurrenceretten samt forordningen om udenlandske subsidier (Foreign Subsidies Regulation).