facebook-pixel

Lærervejledning til Regnehuller – Koordinatsystemet, geometriske figurer og flytninger/Omkreds, areal og rumfang og cirkler

img

Lærervejledning til Regnehuller – Koordinatsystemet, geometriske figurer og flytninger/Omkreds, areal og rumfang og cirkler

Fakta om bogen

Titel: Lærervejledning til Regnehuller – Koordinatsystemet, geometriske figurer og flytninger/Omkreds, areal og rumfang og cirkler

Undertitel: Vinkler, ligedannede figurer og målestoksforhold.

Udgivelsesdato: 15-07-2024

Sider: 160

Genre: Naturvidenskab, matematik og IT

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag

Forfatter: Lena Lindenskov, Steffen Overgaard, & Mikkel Stoltenberg Hatting

Oversat fra: dansk

Format(er)ISBN
Hæftet bog9788771857658

Regnehuller-hæfterne knytter sig alle til bogen Matematikvanskeligheder på mellemtrinnet – kortlægning gennem samtale (Lindenskov & Weng, 2020). Men hvor Matematikvanskeligheder fokuserer på kortlægningen af elevers matematikvanskeligheder, kommer Regnehuller med konkrete relevante aktiviteter og materialer til at udbedre de kortlagte regnehuller.

I Matematikvanskeligheder kortlægger du elevens regnehuller gennem samtale. Efterfølgende kan du bruge elevhæfterne Regnehuller til at arbejde med elevens kortlagte regnehuller inden for de gældende kompetenceområder og færdigheds- og vidensområder.

Lærervejledningen her knytter sig til de tre elevhæfter Regnehuller -Koordinatsystemet, geometriske figurer og flytninger, Regnehuller – Omkreds, areal og rumfang og cirkler og Regnehuller – Vinkler, ligedannede figurer og målestoksforhold.

Elevhæftet bruges af eleven, i samarbejde med dig som lærer, og eleven kan skrive og tegne i hæftet.

I lærervejledningen får du en vejledning til hver enkelt side af elevhæfterne med en didaktisering af det, eleven arbejder med. Der er desuden forslag til, hvordan elevens arbejde med opgaverne kan understøttes for at udbedre konkrete regnehuller.

Du bruger som lærer din viden om eleverne fra arbejdet med Matematikvanskeligheder til at vælge, hvilke dele af hæftet, eleverne skal arbejde med, og hvilke supplerende materialer og kontekster der evt. inddrages.