facebook-pixel

Mediejura

img

Mediejura

Fakta om bogen

Titel: Mediejura

Undertitel: Det handler om informations- og ytringsfrihed

Udgivelsesdato: 16-01-2014

Sider: 366

Genre: Historie, kultur, religion og filosofi

Forlag: Forlaget Ajour

Forfatter: Oluf Jørgensen

Format(er)ISBN
Indbundet bog9788792241962
Ebog (ePub)9788792816542
Ebog (ePub)9788792241979
Ebog (ePub)9788792816313
Hæftet bog9788792816283
Indbundet bog9788793453555
Hæftet bog9788792816535
Ebog (ePub)9788793453555
Ebog (ePub)9788793453562
Hæftet bog9788793453975
Hæftet bog9788793453975

Der er afgørende nyt i 3. udgave af ”Mediejura”, som igen er skrevet af Oluf Jørgensen, forskningschef på netop det felt på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Bogen er naturligvis opdateret med en række nye regler, afgørelser og domme. Men den er også udvidet med 60 sider for blandt andet at rumme et kapitel om den nye offentlighedslov med de omdiskuterede nye vilkår for aktindsigt. Der har også givet plads til et nyt kapitel om aktindsigt i specielt retssager. Mediejura er grundbogen om mediejura. Den henvender sig i et læseværdigt og humant sprog til alle, der arbejder professionelt med kommunikation og journalistik. Også forfattere, fotografer, webmastere, redaktører, programchefer. Foruden at den indeholder nyttig viden for personer, myndigheder, virksomheder og organisationer, der ofte er journalistikkens kilder. Muligheder og grænser for indsamling af information og publicering – det er her alt sammen.