facebook-pixel

Medieretten, Del 2

img

Medieretten, Del 2

Fakta om bogen

Titel: Medieretten, Del 2

Udgivelsesdato: 01-01-1970

Sider: 387

Genre: Erhverv

Forlag: Djøf Forlag

Forfatter: Søren Sandfeld Jakobsen, Sten Schaumburg-Müller

ISBN: 9788757455892

Format: Hæftet

Denne fremstilling af medieretten omfatter både de traditionelle massemedier som aviser, tidsskrifter, radio, fjernsyn mv., og de mange nye digitale onlinemedier som netaviser, streamingtjenester, sociale medier, blogs mv. Hvor førsteudgaven af fremstillingen var samlet i ét – meget omfattende – bind, har vi valgt at opdele andenudgaven i to dele. Nærværende del 2 omhandler det, man kan kalde medierettens specielle del, dvs. de regler, der vedrører mere specielle, markedsmæssige eller sektorspecifikke forhold. De emner, der behandles, er følgende:

Medier og persondata
Radio- og tv-lovgivning
Regulering af film
Ophavsret og medier
Mediepluralisme og mediestøtte.
Målgruppen er primært advokater, dommere og jurister i medievirksomheder og relevante offentlige myndigheder, organisationer mv., der beskæftiger sig med medieretlige problemstillinger, og som har et naturligt behov for en samlet fremstilling herom. Fremstillingen kan også benyttes som lærebog på medie- og journalistuddannelser, relevante kursusfag på universiteternes jurauddannelser mv.
Søren Sandfeld Jakobsen, ph.d., er professor på CBS, Copenhagen Business School, og advokat hos Gorrissen Federspiel.
Sten Schaumburg-Müller, dr.jur., ph.d., er professor på Syddansk Universitet.