facebook-pixel

Pi tager tilløb til SFO og skole

img

Pi tager tilløb til SFO og skole

Fakta om bogen

Titel: Pi tager tilløb til SFO og skole

Undertitel: Histrorien om Pi i storegruppen i børnehaven

Udgivelsesdato: 19-02-2024

Sider: 52

Genre: Børne- og billedbøger

Forlag: Forlaget Malik

Forfatter: Tanja Lykke

Oversat fra: dansk

Format(er)ISBN
Hardback9788797487303

Pi tager tilløb til SFO og skole er den første bog i serien om Pi og hendes rejse fra børnehaven til tidlig SFO og skole.
I bogen møder vi Pi i børnehaven, hvor hun får beskeden om, at hun snart skal starte i tidlig SFO. Men Pi glæder sig ikke, for hun ved ikke, hvad SFO er for noget. Pi vil ikke i SFO. Men Pi elsker at lære nyt, og med hjælp fra de voksne, gode legekammerater samt Mor og Far bliver hun klar til at tage det store spring fra børnehave til tidlig SFO.
Denne bog er den del af serien om Pi, der handler om overgangen fra børnehave til forårs-SFO og skole. I serien følger vi Pi fra den dag, hun får beskeden om, at hun snart skal i SFO. En besked, som hun modtager med ambivalente følelser. På den ene side er hun ved at vokse fra børnehaven, men på den anden side er SFO og skolen en ukendt størrelse. Vi følger Pi og hendes udvikling helt frem til afslutningen på børnehaveklassen.
Pi-bøgerne er skræddersyet til at hjælpe børn med at forstå og sætte ord på deres følelser, samtidig med at de fremmer empati og selvudtryk. Hver bog fokuserer på at hjælpe børn med at sætte ord på de følelsesmæssige udfordringer de oplever, når de siger farvel til en lille tryg hverdag i børnehaven og træder ind i en ny, stor verden. Pi-bøgerne er meget mere en blot højtlæsningsbøger.
3 i 1 børnebøger Lærerige højtlæsningsbøger: Bøgerne kan læses som helt almindelige højtlæsningsbøger hjemme i sofaen. De kan hjælpe børn med at sætte ord på alt det, de oplever – det sjove, det dumme og alt det som er anderledes. Teoribøger i børnehøjde:
Bøgerne giver et børneperspektiv på overgangen fra børnehave til tidlig SFO og skole, og giver et bud på, hvordan forberedelses-, separations- og integrationsfasen samt begreber som læringstab og sense of belonging kan opleves for et barn.
Et pædagogiske materiale:
Bøgerne kan i sig selv fungere som et overgangsmateriale i overgangen fra børnehave til tidlig SFO og skole, da de foregår i hver sin læringsarena.