facebook-pixel

Visuel identitet

img

Visuel identitet

Fakta om bogen

Titel: Visuel identitet

Undertitel: Designprocessen

Udgivelsesdato: 10-10-2022

Sider: 272

Genre: Skole- og lærebøger

Forlag: Samfundslitteratur

Forfatter: Anne Mette Hartelius

Oversat fra: dansk

Format(er)ISBN
Hardback9788775720132

VISUEL IDENTITET – Designprocessen er den første bog på dansk, der giver et sammenhængende overblik over hele processen bag design af visuel identitet – fra brandstrategi til lancering. Bogen beskriver den generelle proces i fem faser med teori og best practice, herunder opbygning af brandidentitet, hensyn til funktionalitet, positionering og implementering. Bogens teori understøttes af et sjældent, og rigt illustreret, indblik i nyere cases fra tolv af Danmarks mest prisvindende designbureauer. Udvikling af visuel identitet kræver tæt samarbejde mellem designkøber og -sælger. Som deltager i et visuel identitetsprojekt er det derfor vigtigt at kunne kommunikere om design, branding og implementering ved hjælp af de rigtige fagtermer. Hensigten med bogen er, at den skal fungere som en fælles reference for alle involverede parter.