På Radio4 har der længe været sat et kryds i kalenderen d. 12. august.

Det er dagen, hvor den fire år gamle radiostation lancerer en genopfindelse af sig selv med bla. 14 timers liveradio i døgnet, nye værter, nye programmer og nyt navn.

I sidste blev der offentliggjort en rokade på stationen, og tidligere er det blevet kendt, at man har lukket ned for en række programmer, sagt farvel til en række medarbejdere og hentet nye profiler, der skal være med til at opgradere den landdækkende radios programflade. Det skriver bl.a. Per Fanefjord Laursen om i sit nyhedsbrev, hvor han deler en optakt til rebooten.

Med lanceringen af alt det nye, der sker, har stationen endvidere valgt at skifte navn fra Radio4 til Radio IIII, skriver Tv2, der også har talt med stationens chefredaktør, Nikolai Thyssen, om det faktum, at deres radiolicens udløber om fire år.

– En af de ting, som kendetegner os, det er, at vi har fire år tilbage at udkomme i. I stedet for at pibe over det, så har vi tænkt os at gøre det til en styrke, siger Nikolai Thyssen, der pointerer, at et succeskriterie er at blive en del af den offentlige debat.


Bogmarkedet Audio’ er sponsoreret af Radioplayer/mereRadio og Audiodays.

svg+xml;base64,PHN2ZyB4bWxucz0iaHR0cDovL3d3dy53My5vcmcvMjAwMC9zdmciIHdpZHRoPSI1NDEiIGhlaWdodD0iMzA1IiB2aWV3Qm94PSIwIDAgNTQxIDMwNSI+PHJlY3Qgd2lkdGg9IjEwMCUiIGhlaWdodD0iMTAwJSIgc3R5bGU9ImZpbGw6I2NmZDRkYjtmaWxsLW9wYWNpdHk6IDAuMTsiLz48L3N2Zz4=