Lindhardt og Ringhof har fundet sin nye marketingchef hos Universal Music.

Lindhardt og Ringhof får ny marketingchef fra 1. maj i skikkelse af Tanya Friis. Det oplyser forlaget på bog.dk.

Tanya er uddannet fra CBS og kommer fra Universal Music, hvor hun har arbejdet med marketing i mange år, de seneste år som senior strategist & business development manager for Global Live Events.

Tanya Friis ny marketingchef hos på Lindhardt og Ringhof

Tanya Friis bliver ny marketingchef hos på Lindhardt og Ringhof

– Jeg glæder mig til et kreativt samarbejde med forfatterne og mine nye kolleger om at få markedsført alle forlagets spændende udgivelser. Jeg er utrolig glad for at blive tildelt denne opgave, og jeg vil gå til opgaven med en stor respekt. Jeg håber selvfølgelig at bidrage med nye perspektiver på baggrund af mine to årtiers erfaring fra musikbranchen. Lindhardt og Ringhof har en masse fantastiske forfattere, gode værdier og en stærk position i markedet, siger Tanya Friis.

Den kommende marketingchef afløser Gertrud Smith, som er tiltrådt i nyoprettet stilling som COO for Forlagshuset Lindhardt og Ringhof, hvor hun får til at opgave at få de mange tandhjul i den store forlagsforretning til at gribe sikkert ind i hinanden. Derfor kommer Tanya Friis til at referere til kommunikationsdirektør Søren Anker Madsen.

– Jeg glæder mig over, at vi nu får Tanya med på holdet. Hun kommer fra en verden i musikbranchen, hvor kærligheden til kunsten og respekten for de kreative mennesker, som skaber den, er mage til forlagsbranchen, siger Søren Anker Madsen.