DR skal styrke publiceringsstrategien på DR LYD, og søger en audioprofil med redaktionel og digital flair, som kan bidrage til at løfte opgaven.

Den nye ‘forsideredaktør’ skal dagligt sikre indholdsmikset, som udkommer i DR LYD, så DR leverer den rette balance af kuraterede oplevelser og personaliserede anbefalinger.

– Vores ambition er, at DR LYD er danskerne fortrukne lydtjeneste med masser af kvalitetsindhold, som gør tiden mere værd, lyder det i opslaget.

Portalen ’DR LYD’ er etableret i 2020 som DRs digitale hovedindgang for det hele – flow radio, rene musik-flows og en sværm af podcasts i næsten alle genrer. Hver uge klikker ca. 600.000 brugere sig ind på platformen og streamer live DRs flowradioer, eller de udvælger sig et program fra indholdshylderne.

Ofte gør brugerne begge dele. DR LYD er således ikke en podcast-platform; tidsforbruget på DR Lyd på live flow-radio udgør ca. 60%, mens podcast er 30% og resten er overlap.

– Vi vil gerne give hver lytter et personligt og værdifuldt public service-tilbud, som både gør verden større, sjovere og forklarer og folder den ud, så vi lever op til løftet: Der er noget DU skal høre, skriver DR.


‘Bogmarkedet Audio’ er sponsoreret af Radioplayer/mereRadio og Audiodays.

svg+xml;base64,PHN2ZyB4bWxucz0iaHR0cDovL3d3dy53My5vcmcvMjAwMC9zdmciIHdpZHRoPSI1NDEiIGhlaWdodD0iMzA1IiB2aWV3Qm94PSIwIDAgNTQxIDMwNSI+PHJlY3Qgd2lkdGg9IjEwMCUiIGhlaWdodD0iMTAwJSIgc3R5bGU9ImZpbGw6I2NmZDRkYjtmaWxsLW9wYWNpdHk6IDAuMTsiLz48L3N2Zz4=